Endodoncja mikroskopowa

Endodoncja – leczenie kanałowe polega na dokładnym usunięciu wewnętrznej zainfekowanej lub nieodwracalnie zmienionej chorobowo miazgi- tkanki zęba, w której przebiegają naczynia i nerwy. Polega na mechaniczne opracowaniu, chemicznej dezynfekcji kanałów zęba, a następnie szczelnym wypełnieniu na całej ich długości. Jest metodą alternatywną dla usunięcia zęba.

Przypadki, w których może być konieczne przeprowadzenie leczenia endodontycznego to m. in.:

• głębokie ubytki próchnicowe
  • wieloletnie nieszczelne wypełnienia
  • urazy
  • zapalenia tkanki kostnej wokół zęba – zęby ze zmianami okołowierzchołkowymi
  • zęby uprzednio nieprawidłowo przeleczone (reendo)

W przypadku niepodjęcia leczenia może dojść do nasilenia objawów bólowych, tworzenia stanów zgorzelinowych miazgi, zmian zapalnych w obrębie wierzchołka zęba, które rozprzestrzeniając się w kości mogą doprowadzić do utraty zęba, a nawet zębów sąsiednich. Leczenie endodontyczne wymaga ogromnej staranności i wiedzy, które to zapewni fachowy zespół endodontyczny. Leczenie wykonywane jest przy użyciu najnowszych systemów ręcznego i mechanicznego opracowywania kanałów korzeniowych zalecanych przez Światowe i Europejskie Towarzystwo Endodontyczne. Zabiegi wykonywane są bezboleśnie  w znieczuleniu miejscowym. Zastosowanie koferdamu zapewnia pacjentom komfort i bezpieczeństwo w trakcie leczenia. Zabiegi leczenia kanałowego wykonujemy z użyciem nowoczesnego mikroskopu endodontycznego firmy ZUMAX®. Po zakończeniu leczenia kanałowego przeprowadzamy kontrolę radiologiczną, aby potwierdzić prawidłowe przeleczenie. Każdy pacjent powinien mieć świadomość, że po leczeniu ząb w zależności od wskazań należy odbudować zachowawczo lub protetycznie.

RTG
Tomografia 3D